Veckans ris & ros

Den här veckans ris är att jag inte alls hunnit blogga så mycket som jag önskat. Men jag antar att det gärna blir så veckan innan semestern för många. Det är alltid så väldans mycket som ska hinnas med för att man ska ha tid att vara ledig. Är det inte lite märkligt? Att man höjer stressnivåerna precis innan man ska sänka dem?
Jaja, hur som helst så tror jag att jag han med det mesta som var tvunget att fixas innan jag med gott samvete kunde gå hem på ledighet. Förutom bloggen då. Och trädgården. Den har inte heller fått så värst mycket uppmärksamhet den gångna veckan. 
 
Men en sak som jag hunnit med denna veckan är att jag har startat min egna firma och köpt mig en arbetsbil så det blir veckan ros! Från och med vecka 32 ska jag vara ledig från jobbet på fredagar för att istället ägna mig åt trädgårdsdesign och trädgårdsskötsel. Nu är det på riktigt!
Det ska blir så spännande att få testa på detta! I veckan som kommer ska jag åka och titta på ett av mina första jobb som jag hoppas går i lås. 
En annan kul sakn som hänt den här veckan är att tomaterna börjar komma på allvar och jordgubbarna! Det är så härligt att kunna plocka egna grönsaker och bär, det har jag ju skrivit förut. Men jag känner mig så rik när jag står där med egna solvarma tomater i handen så jag häpnar liksom varje gång. Och är det inte en helt otrolig växtkraft ute i naturen just nu? Regn och sol om vartannat är ju verkligen guld för allt som växer. Även om de flesta av oss människor säkert gärna skulle slippa skurarna som kommer ibland utan förvarning.
 
 
Veckans ris & ros | veckans ris & ros | |
Upp