En ny stig


Nu har bloggen legat på is i nästan ett år och det har känts riktigt skönt. Jag har inte alls saknat att skriva. Men nu börjar det hända lite nytt i min tillvaro och jag vill gärna plita ner min resa. Jag ska nämligen bli TRÄDGÅRDSDESIGNER!

Förra året hittade jag en distanskurs i trädgårdsdesign, men där och då passade det dåligt att satsa tid och pengar på ett nytt projekt. Det blev till att suga på den karamellen, verkligen känna efter om det var något jag ville göra och sedan skicka in en ansökan när våren kurs dök upp. Det ska bli så spännande att se vart den här nya stigen leder mig. Till att börja med blir det enbart på hobbybasis, sen får vi se.
 
Kursstart är nu till helgen. På lördag ska jag infinna mig i metropolen Tranås för en första träff. Det känns redan lite pirrigt i magen måste jag erkänna.
 
Planen för bloggen blir i alla fall att byta namn, just nu är det Emmas Trädgård, men jag kanske skojar till det ytterligare. Du kanske har något förslag?
Domännamnet kommer i så fall också att bytas, men jag informerar innan så ni hittar mig.
Designen försöker jag också ändra på så smått, men mina html-kunskaper är begränsade så tips mottages tacksamt.
 
Vad tror ni? Tycker ni det låter lika spännande som jag?
 
Hoppas ni vill följa med på min trädgårdsresa!
Trädgård | |
Upp