Föräldraträff

Idag var första träffen med nya föräldragruppen som startats i kyrkan. Så trevligt! Och intressant!
Vi var en liten skara som samtalade om vad vi vill för våra barn och hur vi ska uppnå det. Tror vi alla var rörande överens om att vägen till att göra våra barn lyckliga, självständiga och trygga många gånger blir onödigt krokig. Vi vuxna verkar ha en tendens att krångla till saker och ting!

I hemläxa till nästa vecka ska vi fundera och reflektera över i vilka lägen vi känner skuld som förälder samt hur vi hanterar den skulden. Vi ska också notera vad våra konflikter med barnen handlar om och hur vi löser/hanterar dem.
Svåra grejer som är väldigt spännande att prata om.

Och vad tror jag att de här samtalen kommer ge mig?
Förhoppningen är inte att jag ska bli någon supermamma, jag är redan mina barns bästa mamma, men kanske kan jag få lite mer självinsikt om hur och varför jag reagerar och agerar som jag gör i vissa situationer. Fortsättning följer!

Barn & Familj | |
Upp