Min bästa vän

Vilken konstig morgon det blev!
Både Vincent och Felix vaknade vid fem, suck.

Vincent somnade tack å lov om, men kvart i sex blev Felix arg och ville verkligen gå upp. Magnus tog honom, fixade torr blöja, lite välling och sen kom han tillbaka till vår säng och somnade om!

Halv nio ropade Vincent igen och då tyckte vi alla att det va dags att gå upp. Men frågan är om jag är piggare nu än jag varit om jag gått upp i ottan? Hur som, tack älskade Magnus för att jag fick ligga kvar.

Idag ska vi fixa lite här hemma och i eftermiddag ska jag passa grannflickorna medan deras mamma njuter hos frisören. Kul! Vincent väntar redan på sin kompis.

Men först den obligatoriska dammsugningen. Känns som dammsugaren verkligen får bekänna färg nu för tiden när fönster och dörrar står mer öppna än stängda och när Felix äter mer och mer själv. Och handdammsugaren som tidigare knappt använts har blivit min bästa vän!

Allmänt | |
Upp