Ökning

Den här tiden på året sår jag i pricip allting ute på friland och lite i växthuset, men medan jag väntade på att bröddegen skulle jäsa i söndags fixade jag en liten sådd av smörgåskrasse till köksfönstret.
Jag måste säga att sedan jag mer hängivet börjat odla grönsaker till familjen dessto större har efterfrågan blivit. Alla i familjen äter mycket mer grönsaker nu än tidigare. Till och med Felix, även om han fortfarande är ganska skeptisk mot det mesta som inte är gurka, tomat eller morot. Tur då att vi skördar gurkor för fullt från växthuset! 
 
Ute i landet kämpar sockerärterna på och förhoppningsvis kan vi snart börja skörda där med snart. Morötterna är ju en historia för sig, men jag har gjort nya sådder som jag hoppas på. Jag börjar dock tro att min jord i landet är för lerig och tung för morötter... Återkommer i ärendet.
 
Hur som helst så är grönsakerna numera en självklarhet på vårt middagsbord, något som det (pinsamt) nog inte alltid varit och det känns väldigt bra. Förhoppningsvis kommer tillgången snart motsvara efterfrågan lite bättre. Det skulle vara väldigt kul!
 
(null)
 
(null)
 
Barn & Familj, Mat & Recept, Trädgård | |
Upp