Barn i trädgården

Jag vill att vår trädgård ska kännas välkomnande, inbjudande och tillåtande för alla i familjen. Men ibland kan jag tyvärr hamna i sinnesstämningen av att "det är min trädgård, det är jag som sköter den", och jag tror även att familjen tänker så emellanåt. Därför blir jag extra glad när barnen stolta kommer med en skål solvarma smultron som de plockat med varsamma små händer. De ville göra smultronsaft, men jag föreslog att de skulle äta dem med glass istället, vilket de givetvis gick med på! Fantastiskt också att se vilket tålamod de faktiskt kan ha ibland.
 
(null)

Och på tal om tillåtande så är jag väldigt glad att inte fler än ett av Linus prydnadspumpefrön tog sig för det va värst vad den enda plantan växer! Det hade varit svårt att låta fler såna plantor växa hel vilt i det lilla landet.
Men Linus är mycket nöjd med att hans pumpa breder ut sig och nu hoppas han på en Halloweenpumpa. Kan ju va så att han kanske blir besviken, men det får vi ta då. 
Undrar bara hur länge till den håller sig i landet bara... 🤔
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Barn & Familj, Trädgård | |
Upp