Veckans ris & ros

Den här veckans ros är lätt: SEMESTER! Vi har hittills haft härliga dagar på stranden, bokläsning, avslappning och vi har firat Felix 8-årsdag med bio och restaurangbesök. Precis så som semester ska vara när den är som bäst. 
I trädgården skördar jag bär, tomater, physalis, potatis, sallad och gurkor för fulla muggar. Barnen är jämt lite röda om fingrarna efter smultron, vinbär och jordgubbar. ❤️ Vi njuter verkligen av vår trädgård och har slutat klippa gräset, våra insekter kan hellre få njuta av klövern än att vi ska slita. 

Veckans ris är att sparvar envisas med att flyga in i växthuset och sedan inte hitta ut trots att båda dörrarna står på vid gavel. Inte nog med att de skitar ner en hel del medan de i panik flaxar mot rutorna, igår blev en troligtvis tagen av en katt därinne. Den stackars fågeln var kvar i växthuset på kvällen när jag brukar stänga igen så jag beslöt mig för att låta dörrarna va öppna över natten. Dessvärre verkar en kisse gått in och fångat fågeln för det låg fjädrar och kladd över hela golven. Någon hade även legat en stund i soffan och lämnat lite päls på en kudde så jag vill inte ha växthuset öppet fler nätter. Men hur ska jag göra för att sparvarna inte ska flyga in? Kanske får tänka över någon slags gardinlösning...

Potentiell mordplats

Veckans ris & ros | |
Upp