Veckans ris & ros

Den här veckans ris är att det hänt något med sommarpotatisen. Blasten har liksom stannat av i tillväxten och någon eller något mumsar på den. Ett potatisstånd har ingen blast kvar alls. Konstigt, vad kan det va? Och påverkar det potatisen mycket? Den andra sorten, Emily, verkar inte alls påverkad på samma sätt. 
Imorgon ska jag undersöka närmare vad som pågår i potatislandet egentligen. 

(null)


Veckans ros är våra härliga dagar i Fjällbacka och alla underbara rosor som finns där! Överallt man går väller rosenbuskarna över staket och murar. Det är så vackert så det gör ont. Självklart var det mer än bara rosorna som gjorde dagarna i sjöboden fantastiska bl.a. alla salta bad, goda vänner, glada barn, krabbfiske, god mat och vackra solnedgångar.  Men jag blev väldigt sugen på fler rosor i min trädgård och inspirerad av hur fint det var i somliga trädgårdar. En storslagen ros blir verkligen att fantastiskt blickfång! Jag tror nog jag ska sätta mig och leta upp lämplig sort och lämplig plats i trädgården för ytterligare en rosenbuske. 
En bonus-ros för den här veckan blir också de kantareller som jag hittade på min lilla skogstur under eftermiddagen. Mums!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Veckans ris & ros | |
Upp