Så trött, så trött...

Har inte blivit så mycket skrivande de senaste dagarna (ingenting alls faktiskt), jag har varit så vansinnigt trött och somnat i soffan flera kvällar i rad. Det är verkligen inte likt mig, jag brukar ju sitta och uggla till sena natten utan problem.
Antar att det är bröllopet med alla förberedelser och förväntningar som börjar ta ut sin rätt.

Men nu känner jag mig på banan igen och ska strax gå ut och njuta av solen en stund medan Liten sover middag. Även fast jag blir mer och mer anti solning så är det ju väldigt skönt att slappa i solstolen lite grann. Men med hög solfaktor på så klart! Mina vitiligo-fläckar kommer jag aldrig bli av med, men jag kommer minsann inte va skrynklig när jag fyller 40 heller!!

I eftermiddag ska jag och M fortsätta med Operation: Rensa bort ogräs under häcken. Det är väldigt tråkigt, men det blir ju fint efteråt.



Tyvärr är en del av ogräset kirskål som har väldigt envisa rötter. Enligt Odla.nu är det enda sättet att bli av med kirskål att man täcker över området med tjock plast utan ljusgenomsläpp och låter den ligga i minst 2 år. Låter inte så kul, plus att hur jag jag under häcken? Det kommer ju upp plantor in emellan grenarna så de är nästan hopplösa att få bort! Nä, det får nog bli en koll så gott som varje dag så att vi åtmindstone håller dem i schack. Men å andra sidan så har de ju ganska söta blommor...
Allmänt | |
Upp