Veckans ris och ros

Den här veckan tycker jag har varit väldigt bra på flera sätt, men jag börjar ändå med veckans ris: blåsten! Jag har varit ute hur många gånger som helst (känns det som) och försökt rädda och räta upp sockerärterna samt samla ihop utemöblerna. Och det har ju varit stundtals varit riktigt kallt också. Hoppas nu att detta vänder nu så grönsakerna kan växa på ordentligt även utanför växthuset. Det går fortfarande förfärligt trögt med morötterna, men kanske att salladen och spenaten kommit igång lite bättre nu än förra veckan. 

Veckans ros är att det varit kort arbetsvecka och funnits en massa tid för trädgårdsarbete! Så skönt att kunna jobba på längre perioder och hinna med mycket av det som behöver hinnas med. Bland annat har jag fixat en "solrosskog" till Linus, planterat om sensitivorna, planterat ut mangolden, rensat, rensat, rensat och rensat. Och grävt ner bokashi i komposten. Det ska bli spännande att se om det kan ge min lilla kompost en extra skjuts på vägen att bli finfin jord. 

(null)
Mina omplanterade sensitiva och den enda lavendeln jag lyckta få fram från frö i år.


Trädgård | |
Upp