Torsdag

Idag slog äntligen första luktärten ut! Och den doftar ljuvligt! Men det är den visserligen inte ensam om. Vart jag än går i trädgården (och i området) är luften fylld av underbara dofter som liksom puffar fram. De flesta kan jag identifiera, som till exempel kaprifol, schersmin, lavendel och smultron.  Andra är svårare, och jag kan ju inte stå utanför grannarnas trädgårdar och sniffa hur länge som helst. 😂 Då får jag se mig besegrad och bara njuta av att det doftar gott. 

(null)

En annan trevlig överraskning som jag upptäckte idag är att min trädgårdsorkidé gjort en oväntad comeback. Förra året såg jag inte röken av den, men nu står det plötsligt en spenslig liten planta där. Väldigt kul! Det måste varit torkan som gjorde att den inte ville i fjol.
Nu ska jag läsa på allt jag kan om trädgårdsorkidéer så jag kan ge den de bästa förutsättningarna för att växa sig stark igen, och starkare. Tur att jag inte hunnit vara där och gräva för mycket, då kanske jag skulle sabbat rötterna för gott. 
Jag skulle gärna ha fler exemplar, gärna i lite olika färger. Tycker de är så fina växter. 

Den nedersta bilden visar hur den såg ut för 4 år sedan. 

(null)

(null)

Trädgård | |
Upp