Söndag

Idag är det varmt. Igen. Underbart trots att det kräver mycket vattning, passning och luftning av växthuset. Fågelbadet är riktigt poppis just nu så där måste jag fylla på vatten minst två gånger om dagen. 

Planen för den här söndagen är att mäta upp mina systrars trädgård så jag kan rita på den, rensa lite i entrérabatten och ta emot min nya bil. En veckohandling skulle jag också behöva hinna med.... Fullspäckat alltså, men så länge det är trädgårdsrelaterat är det ok. 😉

Jag försöker även rädda min physalis som jag råkat vattna för mycket. Nu ser den inte alls pigg ut, men själva "bärlyktorna" verkar klara sig än så länge. Förhoppningsvis är det bara bladen som tagit stryk och kanske kan plantan sätta nya. Någon som vet?
Kanske skulle vara bra idé att plantera om den i en större kruka som dränerar bättre. Jag var inte beredd på att plantan skulle bli så stor som den faktiskt blivit. Bra att veta inför kommande säsonger om jag odlar physalis fler gånger. 

(null)

Trädgård | |
Upp