Måndag

De senaste dagarnas regn har verkligen gjort underverk för grönskan i trädgården och idag har den första fingerborgsblomman, digitalis, slagit ut i rabatten på insidan spaljén. En blomma som jag verkligen gillar! Och barnen är ipräntade att de är giftiga så de är inte där och pillar. Det hade de nog inte gjort ändå för det är många hungriga humlor där som killarna inte gärna vill störa som tur är.
 
Potatisen kommer också fint. Det är några plantor som växer långsammare, men jag tänker att det inte gör något utan bara förlänger vår potatissäsong. Jag odlar bara sommarpotatis och alltså inga sorter som lämpar sig för att lagras längre tid så att vissa stånd är senare än andra ser jag som positivt. Och täckodlingen runt potatisen fungerar alldeles utmärkt i år, men det är snart dags att mata på igen. Hösilaget som jag fick utav ridklubben är slut och jag tror inte jag kan få mer därifrån inom det närmaste så det får bli gräsklipp och löv istället. 

Med sol och värme har det också tittat upp ännu fler sparrisar, så det var kanske inte en så illa vald plats ändå. Men jag får vara beredd på senare skörd än i söderläge såklart. 
 
(null)
  
(null)
 
(null)
 
 

Trädgård | odla, trädgård | |
Upp