Första livstecknet

Äntligen har jag fått första livstecknet från en av dahliaknölarna som jag köpte på Liseberg! Vilken sort jag satte i just denna krukan har jag såklart glömt, men det visar sig ju när den blommar. 😁
Eftersom det kommit en del regn det senaste har jag varit lite orolig att de skulle ha ruttnat, men så är det alltså inte som tur är. Även den andra knölen som jag satte i kruka kan anas, men de tre jag satte i rabatten under katsuran syns inte till (ännu). Det är verkligen spännande att följa en för mig helt ny sorts växt. 

Och när jag satt på huk i regnet och spanade efter dahliorna i rabatten såg jag att ytterligare en sparrisplanta har kommit upp så nu har jag fyra! Tjoho! Vilken fest det kommer bli om fyra till fem år. 😉 

Nu hoppas jag att vi slipper åskskurarna ett tag framöver och bara får lugna regn som inte piskar sönder växtligheten. För visst är jag tacksam för regnet även om det skulle passa mig bättre om det inte kom så mycket på en och samma gång. Det är liksom inte helt lockande att jobba i trädgården när det öser ner. Då är det behagligare att gå in i växthuset och inspektera och njuta av grönskan där istället. 

(null)

Trädgård | blommor, odlar, trädgård, växter | |
Upp