Golvad

 
 
Växthusprojektet går vidare, i helgen ska vi riva ramen och förbereda för leveransen av glaspartierna. Under tiden kikar jag på olika golvlösningar och jag är minst sagt överväldigad! Det finns ju helt galet mycket att välja på. Eftersom vi inte ska gjuta golvet måste vi lägga sten som inte flyttar sig nämnvärt av tjäle och liknande. (Hade jag fått önska helt fritt hade jag nämligen velat lägga marrakeshkakel på golvet, men så blir det inte...)
Jag är också lite tveksam till att blanda in ytterligare golvmaterial i trädgården. I dagsläget har vi ju gårdsgrus, kullersten (knott), trätrall och gräsmatta. Det kanske blir lite rörigt att använda ytterligare ett material?
 
Jag har sett bilder på växhus med grus på golvet, men är det verkligen praktiskt? Alla i familjen är inte heller så förtjusta i att gå barfota på gruset och jag vill ju att växthuset ska kännas välkomnande så det får bli en annan lösning.

Kullerstenen på framsidan är ju en historia för sig, vi är ju verkligen inte nöjda med resultatet, så att lägga ytterligare kullersten inne i växthuset känns tveksamt att vi vågar. Men det ser ju onekligen riktigt snyggt ut på bilden (den fjärde från vänster av de små). Frågan är också om kullersten bygger för högt. Underlaget är ju paddat och fixat så att börja gräva ut igen känns inte så lockande. Finns det "halva" kullerstenar? Eller kanske det finns betongsten som påminner om kullersten?
 
Vad tycker du? Tips och förslag mottages tacksamt! ♥
 
Bilderna kommer från Pinterest.
 
Trädgård | |
Upp