Lazy lördag

Det blev inte så mycket trädgårdsfixande idag. Jag var i stallet på förmiddagen och red i värmen sen kände jag mig färdig. 🤣

Delilah njöt av att få beta en stund av att det goda gröna gräset.

Men efter en stunds vilande i loungen blev jag rastlös och började rensa i en rabatt som jag vill göra till ett blålila hav av blommor. Till min förvåning hittade jag små stockrosor som kämpade bland alla smultron och maskrosor! De får växa till sig lite sen flyttar jag dem nog närmare entrén. 

Satt och roade mig en stund med att leta inspiration till rabatten och dessa är de jag gillade bäst. 

(null)

(null)

(null)

Jag dras mer åt det varma lilarosa än det kalla blå, så det är nog där vi landar till slut. 

Imorgon väntar mer rensning, lite solrossådd, grävning och planering. 
Trädgård | |
Upp