Inspirationsbild

 
Detta är en av de inspirationsbilder jag har som jag gillar allra bäst. Det är precis så här som jag skulle vilja att vår entrérabatt såg ut. En massa massa grönt och vackra blommor! Frodigt, lummigt och lite ruffsigt.
 
Idag och imorgon ska jag sätta mig ner och på allvar rita på entrérabatten (det är även en inlämningsuppgift på kursen), planera inköp och titta över vilka plantor som behöver flyttas eller delas. Det mesta som redan finns i rabatten har börjat komma upp så nu finns det en bättre chans att göra en ordentlig inventering av växterna. Jag vet att det är några som inte riktigt passar in i min plan så dem behöver jag hitta nya platser för, men det mesta ska nog kunna användas.
Men tänk va underbart det hade varit att bara kunna trolla lite med ett trollspö och göra verklighet av planer och idéer istället för att slita, planera och väääääääänta. Den otåliga latmasken i mig är ibland väldigt svår att stilla.
Emma Gillar, Trädgård | |
Upp