Skatbo

(null)
 
Igår sken solen i Malmö och det kändes riktigt vårigt i luften. Hemma på västkusten hade det istället kommit ännu mer snö och diset ligger tungt över landskapet. Allt annat än vårigt alltså!
 
Som tur är verkar fåglarna tycka annorlunda för det kvittras för fullt i varenda buske ovh skatorna har börjat bygga ut sitt bo i vår cypress. De kommer ha världens slott där snart! 
Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att bli av med skatorna. Jag har inte hjärta att försöka riva deras bo när de kanske har ägg elller ungar där i. Men jag skulle gärna vilja att de flyttade för inte nog med att det är ett väldans liv emellanåt så skräpar de ju ner nåt kompiöst! Jag tycker det räcker med att ungarna drar hem pinnar och andra "skatter" i tid och otid.
Någon som sitter inne på bra tips på hur man blir av med skator?
 
Bildcred: Åsa Gilland
 
Trädgård | |
Upp