Att göra-lista

Vännerna på Facebook har rätat ut alla frågetecken kring bloggnamnet så under nästa vecka kommer bloggen helt byta namn och adress. Eventuellt ser jag över designen lite till i samma veva. 

I helgen ska jag få första fröna i jorden och börja rita på var allt ska hamna. Känns så spännande och jag ska verkligen försöka att inte bli lika ivrig som förra året utan avvakta med t.ex. majsen. Jag klurar på om jag inte ens ska förså den utan så den direkt ute när det är frostfritt (om en hel evighet som det känns just nu).

Jag ska även se över mina krukväxter inne. Somliga av dem har nog tyvärr gjort sitt och skulle helt enkelt behöva kastas. Andra behöver planteras om eller åtminstone få lite mer jord. 

Hemuppgiften ska göras klart, helst innan nästa helg så jag slipper sitta lördag och söndag. Det blir till att planera ordentligt för jag ska iväg på jobb i Malmö nästa vecka några dagar. 😬 Tur att jag jobbar bra under press!

Jag behöver även köpa skisspapper för att underlätta ritandet. Och akvarellpennor står högt på önskelistan!

Som om inte det vore nog så har Willab Garden en vårmässa i helgen som jag väldigt gärna skulle vilja gå på. Känns rimligt eftersom jag tänkt rita in ett växthus i trädgården. Om det sen blir verklighet, det vet jag inte. 

Men nu, nu tar jag fredag och knallar över till grannen för lite vin och tjôt! 

(null)

Bildcred: Åsa Gilland 
Allmänt | |
Upp