Planteringslådor

Jaha, nu kom det där berömda blogguppehållet igen, men ni som känner mig förstår varför. Min pappa är allvarligt sjuk och min fokus har varit på annat än bloggen. 

Nu känner jag mig däremot redo igen att skriva lite igen. Jag fick nämligen ett fint omdöme på sista inlämningsuppgiften och känner mig laddad och peppad att ta mig an nästa! 
Kylan håller ju dock sitt grepp om Svea rike fortfarande så när jag och Linus var ute och skulle börja förbereda landet igår kom vi inte särskilt långt. Tjälen sitter alltjämt i. Vi fick i alla fall krafsat lite på ytan för att få bort lite mossa, bankat sönder gamla rotklumpar (Linus jobb) och jämnat till lite grann. 
Längtet efter att få börja odla ute är stort, men förhoppningsvis, med lite sol och regn, är jorden snart redo. 

Men det positiva med den här segdragna vintern är ju att det finns en massa tid till att rita, skissa och planera utan att göra en massa förhastade misstag. 
Och under den senaste inlämningsuppgiften kom jag på (stal) att vi ska ha stora planteringslådor som dem på bilden nedan med hjul! Då blir det ju lite som vikväggar. ☺️ Jag tror att det kan bli riktigt bra. 
Måste bara hitta nån som är villig att bygga dem åt mig... Magnus var nämligen inte så sugen. Fast å andra sidan, hur svårt kan det va?! Jag kan säkert själv! Jag har ju en ritning och allt. 

Bilden är lånad från arkitektensträdgård.se


Trädgård | |
Upp