Jag vann inte hästen

Och tur var väl kanske det för vad ska jag med en häst till. Någon gång i livet har jag allt tänkt att äga min alldeles egna häst, men inte just nu. Det hade varit aningen opraktiskt.

I lördags var jag i alla fall på Göteborg Horse Show i Scandinavium och på EuroHorse-mässan. Mäsasan hade jag väl nästan kunnat hoppa över i år eftersom det inte riktigt är samma känsla att gå och titta på hästgrejer när man inte har någon att shoppa till. Men jag fyndade 14 par strumpor för 100:- och frossade i glass så jag hade det väldigt bra ändå.
Tävlingarna var toppen, men vi orkade inte riktigt hela kvällen. När Patrik Kittel ridit sitt kür-program gav vi upp och åkte hem. Men vi menar jag mig själv och N, Prinsens matte.
Till Prinsen hitta vi i alla fall lite grejer. N köpte bland annat ett vändbart schabrak och ett tjusigt strasspannband med svarta stenar.

Jag hittade dock ett par urgulliga ljusblå ridskor i Litens storlek och matchande ridbyxor, men eftersom han aldrig ridit kändes ett sånt köp ganska onödigt. Vi får se nästa år?!
Ridning & Hästar | |
Upp