Nerkissad

Note to self:

Köp ny vardagsrumsmatta och släng den gamla efter att Liten kissat på den!

Efter att han duschat igår kutade han iväg nakenfis för att titta på Bolibomba. Jag lunkade efter med blöjan och pyjamasen i handen och tänkte att det hinner ju aaaaaldrig hända en olycka på den korta tiden. Då hör jag hur det skvalar och ser Liten se lite mer lättad ut än innan....

Kiss på en ullmatta är inte lätt att torka upp! Jag baddade med en handduk, spejade på textiltvätt och baddade lite till medan mattan sög åt sig mer och mer.
Vi har visserligen tänkt att byta ut den tidigare då den inte är speciellt praktisk. En vit ullmatta, hur tänkte jag där? Förstås tänkte jag bara att den var snygg. Jag vill även byta den för att efter förra kemtvätten blev den inte så fin tyvärr.
Nu är jag istället på jakt efter en marinblå matta, gärna vändbar, men också en som jag kan tvätta själv, antingen för han eller i tvättmaskinen. Känns som det kan blir svårt att hitta, men jag ska kolla runt lite.
Hus & Inredning | |
Upp