Vattenblänk

 
Medan snön inte riktigt verkar kunna bestämma sig för om den ska ligga kvar eller ej här på Västkusten planerar jag som bäst för vår trädgård anno 2019.
 
En plan jag har är att få till något sort vattenblänk, men jag har inte hittat den optimala platsen ännu. Det jag har som önskan är att det ska ligga lite i skugga, i alla fall delar av dagen, och va tillräckligt stort och djupt för att vattenväxter ska trivas. Det är alltså inte tänkt att vara det primära fågelbadet och bivattnaren även om det kanske blir så också. 
Intill vattnet vill jag ha min cymbidium orkidé (som jag för övrigt tänkte försöka dela i vår, den är fasligt stor nu), ormbukar och något sorts prydnadsgräs bland annat. Den nedersta bilden med alunrot ser ju också väldigt fin ut så det kanske får bli något åt det hållet också. 😊 
 
 
 
Bilderna är lånade från Pinterest.
 
 
Trädgård | |
Upp