Hållfast

 
Jag skrev ju för några veckor sedan att jag håller på med ett träningsprogram som heter Hållfast Kropp. Programmet är indelat i två faser och jag jobbar på med fas 1 än så länge. Denna veckan går jag in i fjärde omgången av fas 1. Rekommendationen är att köra minst 2 omgångar innan man går vidare, men Styrkebyrån (som gjort programmet) säger också att man kan stanna i fasen så länge man utvecklas. Och utvecklas gör jag!
Tycker som jag tidigare skrivit att vissa övningar känns enklare även om jag inte ser någon direkt skillnad på kroppen. Men starkare blir jag även om det såklart finns övningar och rörelser som jag har riktigt svårt för, t.ex. viktade knäböj. Däremot märker jag en stor skillnad när jag ska göra t.ex. hängande knälyft eller när jag ska bära tungt. Förhoppningsvis kommer jag vara en stark och hållfast "trädgårdsmästare" till våren! Det kommer ju passa utmärkt eftersom jag snart ska börja plita ner Min trädgårdsplan 2019 på papper. Det kommer bli både skisser och listor för mina kommande projekt.
 
Men först ska vitlöken sås! 
 
Kropp & Träning | |
Upp