Väntan...

(null)
Bildcred: Åsa Gilland

Just nu känns det som allt rör sig såååå långsamt, som en sengångnare!
Jag väntar på våren, jag väntar på att mina frön ska gro, jag väntar på feedback på min första inlämningsuppgift och jag väntar på att få sätta tänderna i den nya uppgiften (som jag inte fått ännu).
 
Det enda jag inte behöver vänta på är inspiration. Jag har så många idéer jag skulle vilja göra att det bara bubblar inom mig! Jag har en klar plan i huvudet vilken känsla jag vill ha vid entrén och jag är ganska säker på att jag vet hur jag ska göra för att skapa den i verkligheten. Planen för grönsakslandet är också relativt klar. Sen finns det andra delar av trädgården där jag inte är helt klar över hur jag vill ha det eller hur jag ska göra, men det kommer.
 
En annan fundering jag har är: Hur får man mossa att växa där man vill och inte bara i gräsmattan? Jag har en del stenar som jag gärna skulle vilja ha mossbeklädda, men när jag googlar hittar jag mest info om hur man bekämpar mossa. Och att gå ut och plocka mossa i naturen är ju som jag förstår det inte tillåtet. Men kanske har jag någon läsare som vill bli av med lite mossa så jag kan få komma och plocka?
 
Det är den här sortens mossa jag tänker mig, klargrön och mjuk.
 
 
 
Allmänt | |
Upp