Färgval

Bildcred: Åsa Gilland

En spännande utmaning som jag ser fram emot vad gäller vår trädgård är färgvalen!
Jag har väldigt lätt att bli förförd av vackra bilder på tex. Pinterest eller färggranna växter på plantskolan utan att riktigt veta hur jag ska få harmoni i det hela. Eller jag vet egentligen det, jag behöver bara bli bättre på selektera. 
Den röda tråden i trädgården är svår att få till om man handlar enbart på känsla och utan plan. 
Men nu har jag börjat jobba fram en plan och i den finns färgerna: grönt (såklart), rödbladiga buskar och växter, vitt, rosa och lila. Tror jag... 😬 Sen kanske jag smyger nån lite skarpare färg som blickfång här och där. Vi får se. 

Alltså, det här med att välja bort är sjukt svårt. Men jag tänker att det är bättre att skala bort och skala av för att sedan medvetet fylla på om så krävs. 
Som sagt, en utmaning!

Trädgård | |
Upp