Utanför bekvämlighetszonen

Detta är inget aprilskämt!


Igår åkte jag till en travbana i närheten för att rida en häst. Jag hade ingen aning om vad som egentligen förväntades av mig så det var verkligen på vinst och förlust. 

Hästen hette i alla fall Dansken (!), en 7-årig herre långt ifrån dressyrhästarna jag är van vid. Vi började med att galoppera på banan, mycket snabbare än vad jag egentligen är bekväm med, men eftersom vi red i grupp (6 stycken ekipage) så var det inte mycket att göra än att bara hänga med. 😂 
Och herre jösses vilken usel tidskonsistens jag har för jag blev helt galet trött!

Sen efter en kort vilopaus skulle vi hoppa stockar! I par!!! Men det gick bra och jag varken grät eller fick panik. 😬 Sen skulle vi hoppa själva och jag är väldigt förvånad över att jag gjord'et! Film finns på Insta (@gillandskan).

För de flesta är detta nog busenkelt, men för mig har fart och hoppning verkligen blivit något jag oroat mig för så detta var ett stort steg. Förhoppningsvis kan det bli fler gånger så jag kan ta mig över även den stora stocken för det vågade jag inte igår, men jag är en bra bit på väg. 

Carro, som äger Dansken, äger även en lite shettis som Vincent ska få prova vid tillfälle. Kul!

Ridning & Hästar | |
Upp