Mer träningsvärk

Min träningsvärk efter fredagens ridning har fortfarande inte riktigt gett med sig, men igår släpade jag mig till gymmet i alla fall.
Jag vet inte om det var bästa strategin, men jag lyfte tyngre än jag gjort på länge. Äntligen var jag uppe och nosade på de vikter som jag drog i vintras.
 
Igår blev det marklyft, 90kg, och jag hade kanske kunnat ta lite till, men eftersom jag var helt ensam på gymmet vågade jag inte lassa på mer. Känns så himla dumt om något skulle hända och ingen kan bistå mig med lite hjälp. Vi får väl se om jag kan locka med mig Magnus snart så jag kan testa att köra ännu tyngre.
 
MEN, idag är jag rikgit sliten i kroppen! Träningsvärken i vaderna och rumpan gör sig fortfarande påmind, men nu har jag även plussat på med träningsvärk i armarna och ryggen. Fast det är ju egentligen en skön känsla så jag njuter även om jag grimaserar riktigt illa när jag ska ställa mig upp/sätta mig, ta mig ner för trappor eller sträcka ut armarna. Har kännt mig som en riktigt grottmänniska som har suttit och kurat med dålig hållning  i sin grotta (mitt kontor) så gott som hela dagen. Fick dock tummen ur och gick en liten sväng på lunchen vilket var väldigt välbehövt. Och att jag har cyklat till och från jobbet idag har verkligen hjälpt!
 
Idag blir det träningsvila och sedan på't imorgon igen. :)
 
 
Kropp & Träning | |
Upp