Luften gick ur mig

 
I fredags när jag cyklade hem med barnen lekte livet, vi skulle ha en härlig helg tillsamans. Den lyckliga helgkänslan försvann fort när vi kom hem och jag insåg vad som hade hänt i Stockholm. En fruktansvärd tragedi. Mina tankar går till alla drabbade och deras anhöriga.
 
Jag försökte förklara för barnen så gott det gick vad som hade hänt, men informationen var ju knapphändig och jag ville inte skrämma dem heller.
 
När Magnus kom hem bestämde vi oss för att åka på den inplanerade familje-after worken som vi hade bokat in ihop med goda vänner. Det kändes märkligt, men samtidigt fint att få vara på en vacker plats (Jorhammars Herrgård) tillsammans med min älskade familj och fina vänner. Barnen studsade i en hoppborg, åt mängder av glass och chokladpudding, vi vuxna njöt av god mat och en helt fantastiskt duktig trollkarl så det blev en bra fredag ändå.
 

Älskade Felix på sin cykel! Han äger verkligen känslan av att lyckas och att äntligen se honom komma farande gör mig glad ända in i själen! Den roligaste kommentaren kring cyklingen fick Magnus i fredags:
"Pappa titta! Igår lärde jag mig cykla och idag lärde jag mig bromsa!"
Magnus blängde på mig och tyckte att jag skulle tagit den lektionen direkt, men ungen lärde sig ju bromsa ändå! Bra jobb av både honom och mig! :)
 
Barn & Familj | |
Upp