15 000 steg

Det sägs att en sån som jag (med ett stillasittande jobb) behöver gå i snitt 15 000 steg/dag utöver träningen för att ha en hälsosam livsstil. 

Shit, vissa dagar har jag knappt gått 5000 steg om det vill sig illa. 😬
Jag försöker att ta cykeln eller gå till jobbet om vädret tillåter, även en lunchpromenad på 20-30 minuter, men det blir ju inte av varje dag. Långt därifrån!

Men idag lyssnade jag på ett långt podavsnitt från Styrkebyrån och då hann jag faktiskt få ihop över 15 000 steg idag på kvällspromenaden. Skönt!
Nu är inte mitt mål att knata så långt varje dag, men bara att bli medveten om hur lite jag rör mig om jag inte gör aktiva val gör ju istället att jag vill röra mig mer. 

Och frisk skogsluft i lungorna gör ju i alla fall mig glad, så att jag "fick steg" på köpet är ju bara en bonus. ☺️

Kropp & Träning | |
Upp