Boooom

I fredags hände det plötsligt. Äntligen.
En bit in i mitt träningspass fick jag feeling för att lyfta tungt. Riktigt tungt.
Så efter 5x5 tekniklyft med nätta 40kg ökade jag till 80kg som jag lyfte lätt som en plätt. Ok, personligt rekord kan inte va omöjligt, så jag la på tills stången vägde 95kg, 3kg mer än mitt pers. Och dra på trissor, det gick! Det kändes tom som jag hade mer att ge, så jag la på ytterligare 5kg. Det kändes lite skrämmande att stå framför 100kg, men mäktigt också.
Ett tekniskt rätt dåligt lyft, en massa jävlar anamma och vilja så stod jag upp: MED 100 PANNOR I HÄNDERNA! 😱 Det kändes så fruktansvärt bra! Lyckan bara bubblade och jag hoppade upp å ner! Vincent (som va med som side kick) stirrade på mig som om jag fullständigt tappat förståndet. 😂 Stackars pojk!

Nu njuter jag av att jag uppnått mitt mål och nästa vecka börjar jag jobba mot mitt nya: att lyfta min dubbla kroppsvikt, vilket idag skulle innebära ett lyft på 124kg. 💪🏼 Tidsramen är ännu oklar... Kan nästa sommar va rimligt?

Kropp & Träning | |
Upp