Drömmer mig bort

Eftersom det går lite trögare än planerat med trädgården och mina nya rabatter drömmer jag om lite andra projekt som inte ligger i pipen än. Bland annat vårt badrum på nedervåningen. Där har det varit många turer i tankarna kring hur det ska se ut och just nu har jag en bra känsla för nåt sånt här:



Klassiskt alltså. Och jag har fått för mig att det skulle va kul att fortsätta med likadant eller snarlika kakel som vi har i köket. Och hexagon-plattorna på översta bilden tycker jag är gôrcoola! 😍

Sen har jag även fått för mig att vi ska försöka få plats med något slags växthus på tomten. Var, när och hur är dock ännu inte klart. Måste nog prata snällt med närmsta grannen först för det kommer nog isåfall hamna väldigt nära tomtgränsen...


Men tänk va mysigt med nåt sånt här att få odla i och krypa in i när åska går. 



Men tills trädgården är "klar" är detta bara drömmar och idéer. Snart nog kan jag sätta händerna i jorden och påbörja ett gediget rensningsjobb och sedan plantera i våra nya perennrabatter. 
Hus & Inredning | |
#1 - - Jossan:

Riktigt fin stil på badrummen! :) Och underbara växthus! Drömma ska man aldrig skuta med :)

Upp