Lite som Pippi

Nu har bloggen vilat ett tag, det var behövligt känner jag. Kanske är bloggsuget helt tillbaka nu, vem vet. 😊

Idag har jag varit på gymmet igen. Förra vecka gick jag igenom min lyftteknik med min svåger, han hävdar att jag har bra teknik, så idag kände jag mig riktigt peppad på att lyfta - tungt. Och det blev personligt rekord: 60 kg! Tjoho, jag känner mig lite som Pippi Långstrump, både stark och glad. Målet jag satte upp för mig själv kring nyår var ju att marklyfta min egen kroppsvikt innan året var slut och det klarade jag ju med rasande fart. Dock ska tilläggas att jag jag idag väger 62 kg så egentligen har jag ju inte klarat målet riktigt ännu, men nästa vecka satsar jag på att lyfta 65 kg och då har jag ju klarat det med lite marginal. ☺️ 
Så nu har jag redan tänkt ut två nya mål eftersom jag märkt att det taggar mig väldigt positivt att ha uttalade och uppnåeliga mål. Tidigare har jag ofta hållt mina mål hemliga av rädsla för att misslyckas, men nu känner jag att det är bättre för mig att va öppen med vad jag vill och förväntar mig. 

Så, nästa mål är att marklyfta 100 kg innan året är slut! Yes, det ser jag fram emot! OCH det andra målet är att göra minst en pull-up, men där har jag sjukt svårt att sätta nån tidsgräns eftersom jag just nu mest hänger som en död räka i stången... Vi får väl se hur det artar sig. Men kul är det iallafall! 💪🏼



Kropp & Träning | |
Upp