Trädgårdsslit

Herrejössses vad vi har slitit i trädgården idag! Först var vi på Blomsterlandet och köpte gödsel, jord, frön och växter. Sen var det bara att sätta igång. En kunde inte tro att det snart är midsommar (eller det kanske är precis vad en kan...) med 12 grader och duggregn så jag klädde mig i jeans, underställströja och fleecejacka för att inte frysa. 😫
Men nu är iallafall hela trädgården, förutom entrérabatten så gott som klar och Glenn kan lägga sista handen på kullerstenen i veckan. Efter midsommar kan vi med största sannolikhet börja fylla även rabatten vid entrén och sedan på riktigt börja njuta av vår underbara tomt. 

Vid altanen där vi har matbordet har jag försökt göra en så väldoftande rabatt som möjligt med lavendel, chokladblomma, salvia, citronmeliss, kaprifol och lite andra vackra blommor. Utbudet av luktpioner var mycket skralt så jag har lämnat lite plats åt ett par sådana. Förhoppningsvis kommer det in nya plantor snart. 

I landet har jag sått morötter, rödbetor, rädisor och blåklint. En rabarber har fått ta plats också.
Och runt om i trädgården har jag sått solrosor, sömntutor, pionvallmo och klätterkrasse. Hoppas nu värmen kommer tillbaka så det blir lite fart i jorden. 



Det ser ju alltid så fattigt ut när det är helt nyplanterat, men jag hoppas på bättring. 

Och jag hoppas nu det stämmer att citronmeliss och lavendel "skrämmer" bort mygg så vi kan sitta och äta i någorlunda lugn o ro.
Trädgård | |
Upp