-12

Brr, det va en riktigt kall kväll i stallet idag. -12 grader är för kallt tycker jag. 
Men Walette va nöjd och vi fick äntligen galoppera igen! 😄 Så härligt! 
Eftersom det va så kylslaget i ridhuset blev det inget långpass. Jag hade lyckats doppa ena handsken i vatten innan så jag frös rejält om fingrarna. Det tog inte många minuter innan skinnet i handsken frös till is! Tur att jag är van vid min klumpighet och hade ett par extra handskar med mig. Dock väldigt tunna så jag körde med dubbelt skydd! Klumpigt, men det funkade rätt bra. 

Nu längtar jag jättemycket efter nästa ridpass även om jag fick en rackarns kramp i höfterna vid ett tillfälle och den sitter fortfarande i lite grann. Och ryggen, ja, den är inte bra.... Ena foten har börjat krångla också, hur gammal är jag egentligen?! 34 eller 84?! 😁
Men men, no pain - no gain!


En ridhussuddig horsie 


En kan ana rimfrosten på Walettes mule. 
Ridning & Hästar | |
Upp