Vabruari

Igår var jag hemma med pojkarna för sista vab-dagen på länge hoppas jag. Puh, så rastlösa barn var det längesen jag sett!
Till slut fick jag samlat ihop dem och vi tog en spännande tur till återvinningsstationen, kemtvätten och Blomsterlandet. Vincent och Felix valde varsin Våreld till sina rum (som jag glömde fota igår) och Linus valde en Elefantöra(?) som får bo nere eftersom han inte har någon fönsterbänk. Men jag har funderat på om han kanske ska få en ampel i sitt fönster istället. 


Ett litet hörn med små nya bekantskaper fick följa med hem från handelsträdgården. Många av min orkidéer är fortfarande inte glada efter runtflyttningen i våras/somras i samband med bygget så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Och så läste jag häromdagen om en florist som berättade att hon slängde ledsna växter för de är dåliga för själen. Och jag kan hålla med, det är riktigt deprimerande med deppiga växter. Fast samtidigt: finns det liv, finns det hopp!


Tur att den här solstrålen livar upp alla sammanhang! ❤️
Barn & Familj, Emma Gillar, Hus & Inredning | |
Upp