Nån gång ska va den första

Igår gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut på gymmet. Jag drog av mig linnet när jag blev svettig under träningspasset.
Kan tyckas som en liten grej, men för mig var det stort. Stort på det sättet att "våga" stå framför en spegel (och andra människor) när kroppen inte ser perfekt ut. För det gör inte kroppen när en böjer hit och dit. Det låter kanske ytligt, men egentligen är det precis tvärtom. Jag har nämligen börjat gilla min kropp som den är, good enough helt enkelt. Visst finns det forfarande saker jag vill förändra (både möjliga och omöjliga), men samtidigt så är jag rätt impad av vad min kropp gör och har gjort! Den förtjänar lite credd och att få visas upp för att JAG känner mig nöjd. Inte för att andra ska gilla den. Tänk att det skulle ta 35 år innan jag kände så här... Men tänk så många år jag kommer ha den här känslan! Jag har ju ändå lovat barnen att jag ska leva tills jag är 100. Minst!

Den här bilden är tagen i augusti förra året och som synes är jag inte lika nöjd då.
Kropp & Träning | |
Upp