Påklädd?

Bisse börjar bli mer och mer petig vad gäller kläderna som ska på. Helst vill han bara gå i jeans och T-shirt, men det är ju liiiite för kallt för det nu när det är frost på morgonen. Men han har accepterat sin nya jacka från Pomp de Lux (alla tre killar har likadana till Magnus förtret) och igår hittade jag skalbyxor på H&M i ungefär samma färg så det kan nog bli snyggt ihop. Det gäller ju bara att ungen tar dem på sig...
 
 
Jag har ju full förståelse för att skolans personal inte kan springa runt och kontrollera vad barnen har på sig på samma sätt som på förskolan så jag hoppas att Bisse tar åt sig av mina förmaningar vad gäller kläder som ska vara på när han går ut på rasterna.
 
Appropå kläder i skolan, så glömde jag helt bort idag att skicka med Bisses gympakläder! Så pinsamt och irriterande! Jag tänkte på det igårkväll, men av någon anledning så la jag inte fram dem vid dörren som jag vet att jag (eller Magnus) måste göra för att de ska kommas ihåg. Jaja, gjort är gjort och jag kan väl förvänta mig en utskällning av butter 6,5-åring i eftermiddag. ;)
 
 
 
Barn & Familj | |
Upp