Nyskördat

Har precis gallrat lite bland morötterna och det blev den sötaste lilla skörd jag någonsin sett!


Har inte bestämt mig än om jag ska äta dem som de är eller koka dem lite lätt. 


Ett gäng söta små rödbetor fick också följa med in från landet. De ska kokas eller lagas i ugn och sedan avnjutas med getost. Mums!

Tog med mig Felix en sväng till Blomsterlandet på förmiddagen, nu ska det bli liv i perennrabatten bakom smultronlandet igen. Just nu ser den bara sorglig ut...


Tror nog att rosenskäran ska få byta till en annan plats i trädgården, den syns ju knappt bakom smultronen! 😳

Igårkväll var jag ute och rensade till nästan 23. Det var en helt underbar kväll! Vincent var med en stund och plockade smultron, sen gick han in och la sig i soffan. 
Så härligt att va ute och greja sena sommarkvällar och bara låta tanken segla iväg. Ena stunden tänkte jag att om jag bodde i Midsummer hade jag nog snart blivit mördad där i trädgården. Och om jag hade varit med i Trädgårdstoppen hade Peter Englander gått runt där och ojat sig över bristen på planering. 😂 Sen lyssnade jag på tonåringarna som hängde på lekplatsen, både drama och glädje vilket kändes mer igen än jag kanske skulle vilja erkänna och mer avlägset än jag definitivt skulle vilja erkänna! 

Nej, middagen är redan avklarad så nu ska jag gå ut och försöka plantera lite ihop med Linus innan det är dags för honom att lägga sig. 
Hus & Inredning | grönsaker, morötter, odla, perenner, rabatt, rosenskära, rödbetor, trädgård, växter | |
Upp