Det kanske är så det är

Den senaste tiden har jag förståeligt nog fått frågan "Hur är det?" väldigt många gånger. Lika många gånger har jag svarat något i stil med "Under omständigheterna väl."
Vad betyder det egentligen? Jag vet inte. Men å andra sidan har jag inte vetat vad jag ska svara istället.

Ikväll var jag på en musikmässa i kyrkan där Vovvas begravningsgudstjänst kommer hållas.
Det var så många där som gav mig, min mamma och Vovvas äldsta son sina sympatier och som beklagade. Så många varma underbara människor gav oss sin kärlek. Fint.

Musiken var jättefin. Tre körer och en trio hade gått ihop och gjorde verkligen ett bra jobb. De sjöng med inlevelse och fick mig att gråta flera gånger. Det var inte en befriande gråt. Den fick mig att gå ut från kyrkosalen, jag orkade inte va kvar hela tiden.

Men nu vet jag vad jag ska svara om någon frågar hur det är. Gudstjänsten fick mig att komma fram till hur jag känner just nu och det kan sammanfattas i bara en enda kort mening:

Gud, jag är arg på Dig.

Allmänt | |
#1 - - Annelie:

Kram fina du...

Upp