Saffranssnaps

Julstöket fortskrider. Igår fixade Magnus snapsen som ska avnjutas på julafton. Ett enkelt recept, men ack så gott!

Magnus tog en flaska Brännvin Special stoppade ner 2 långa kanelstänger, 2 matskedar socker, 1/2 påse saffran och skalet från en apelsin. Nu ska det få stå och gôtta sig till på tisdag, då ska den silas och läggas på kylning. 


Det pratas ju mycket om att alla barn förtjänar en vit jul och det håller jag till viss del med om. Jag tycker aldrig att barn ska vistas bland fulla och omdömeslösa vuxna, men samtidigt så tycker jag att en (eller två) snaps till julmaten, vin och glögg absolut kan få drickas. Dubbelmoral säger vissa, men det tycker inte jag. Det handlar väl om att använda huvudet och det lilla vett som finns där inne?
Hos oss är jul en fest, men ingen fyllefest. Jag är helt emot groggande och supande på julafton! Enligt min mening hör det inte ihop. 

Med det sagt så hoppas jag att inga barn ska utsättas för fulla vuxna varken på jul eller någon annan dag.
Mat & Recept | |
#1 - - Helena:

Ett tips är att sila genom Kaffefilter! Då blir den helt klar och fin!

Upp