Träning ja...

TessieTuss undrade vilka mina träningsmål är. Det fick mig att börja fundera lite. Vilka är mina mål egentligen? 
 
För det första så ska jag börja träna igen. Det har varit dåligt med träning de senaste två månaderna, delvis på grund av långdragen förkylning, men också lathet och brist på inspiration.
 
Mål 1:
 
Att springa milen på 1 timme eller mindre.
 
Mål 2:
 
En gång för alla bli av med kärlekshandtagen som två graviditeter givit mig. Ska jag till och med våga mig på en före-bild så ni kan se mina framsteg?
 
 
Och hur ska jag ta mig till de här målen?
 
Delmål 1 är alltså:
 
Komma igång med träningen igen och göra den regelbunden. Och det tänkte jag göra nästa vecka när Magnus semester är slut och våra carpe diem-fasoner är över. Då är det vardag och rutiner igen.
 
Delmål 2:
 
Lösa nytt Friskis-kort.
 
Delmål 3:
 
Träna på Friskis 2 gånger/vecka och jogga eller promenera raskt 2 gånger/vecka.
 
 
Det borde väl inte va helt omöjligt att få till? Så här på en datorskärm ser det nästan löjligt enkelt ut, men jag vet hur svårt det är för mig att skaka av mig latmasken och resa mig ur tv-soffan. För det är ju så mycket skönare för stunden att slötitta på tv än att jaga runt på Friskis eller i skogen. Men samtidigt vet jag ju hur nöjd och glad jag är när jag väl genomfört ett träningspass.
 
 
Hur som helst så ska jag tänka ut en riktigt fin belöning till mig själv som jag ska få när jag springer milen på en timme. Tål att kluras på!
Kropp & Träning | |
#1 - - Tessie:

Jaa men vad bra med extra långsiktiga mål ju! Milen på under en timme är kanon :) Synd bara att man inte jublar runt när man springer för det är ju inte jättekul när man väl pressar sig runt. Det är efteråt man känner sig kanon! :D

Jag har också tagit en före-bild. När jag nåt dit jag vill så kommer jag slänga upp båda haha. Men det kommer dröja ;)
Jag längtar till gymmet här öppnar den 15 augusti så man kan köra igång med vikter. Då vet jag att det kommer ge snabba resultat. Aldrig hört talas om gym som har sommarstängt ;) Men här i Belgien verkar allt vara väldigt Zzzzz på sommaren.
Bra att börja med små mål!

Längtar tills du klurat ut vad du ska ge dig själv för belöning :)

Upp