Tantig

Jag har ju börjat inse att jag börjar bli mer och mer tant och tantig. Jag klär på mig som om det vore flera minusgrader fastän det är +8, jag äger en hatt, jag har funderat på om jag inte borde lära mig sticka igen, jag har börjat använda matt läppstift istället för läppglans och heelsen står på skohyllan. Men nu säger jag inte att det är dåligt att bli tant eller tantig utan bara att det gick väldigt mycket snabbare än jag räknat med.

Idag har vi spenderat dagen med att städa huset och ta hand om liten hostig bebis. Stackars Felix har en riktigt envis rethosta som kommer så fort han ligger ner. Tur att han har sin nya babysitter!
Typiskt nog skulle jag hjälpt till på en dressyrtävling idag, men eftersom Felix följer med mig överallt ville jag inte ta en sjuk bebis till ett kallt ridhus. Fast å andra sidan var det rätt skönt att slippa gå ut i regnet imorse. Att få äta en mysig frukost med lilla familjen var klart bättre!

Imorgon ska vi göra ett nytt försök med att hälsa på farmor på hennes jobb. Håller tummarna för att Felix ska va lite piggare och Vincent inte ska kräkas i blien igen. Och på tisdag ska jag och Felix till Öppna Förskolan för första gången och träffa några andra som ska vara med i kyrkans julspel. Felix har nämligen huvudrollen, självaste Jesus-barnet! :) Ska bli väldigt spännande att se hur han kommer hantera hela spektaklet.




Den här boken skulle jag nog kunna tänka mig i julklapp, så jag kan bli en tant ut i fingerspetsarna!

Barn & Familj | |
Upp