Måndagsmys

Idag har Magnus varit ledig. Det betydde att jag fick lite sovmorgon (eftersom han var bakis igår och jag drog största lasset med kidsen). :) Inte dumt alls!
Efter frukost, ett fikabesök av en kompis till Vincent och hennes mamma och lunch drog vi till simhallen för att bada och plaska en stund. Vincent är verkligen modig nu och är nästan mer under än över vattnet. Felix var inte riktigt på hugget och skrattade inte lika mycket som vanligt, men var absolut inte missnöjd.

Hemma igen blev det lite papparkaksbak och sedan kom farmor och farfar på snabbvisit. De hade varit i Göteborg och sålt lite grejer efter gammelfarmor på auktion. Vi bjöd på pepparkakor, det blev inte så många, Vincent åt upp det mesta av sin degklump och myste med barnen.

Båda pojkarna var tyvärr ganska trötta så Felix somnade redan kl 18 och Vincent knappt en halvtimme efter honom. Och när farmor och farfar åkt stack Magnus iväg för att repa så här sitter jag nu alldeles allena. Är lite sugen på att sätta på SR Bjällerklang och baka lussekatter, men jag orkar nog inte genomföra det idag. ;) Kanske imorgon efter dagis.

Istället ska jag surfa runt på nätet och försöka komma julklappar till Magnus och syskonbarnen, de är det sista jag behöver fixa, sen är allt klart. Lovley! Det är nästan obeskrivligt skönt att ha alla klapparna klara redan nu. Kanske kan jag bara njuta av advent, julpyssel med Vincent och god mat i år utan att behöva fokusera på att hitta den perfekta klappen?
Allmänt | |
Upp