Härlig lördag!

Liten satte full fart tidigt imorse så både jag och M insåg rätt snart att det inte skulle räcka för honom att vara hemma hela dagen. Istället packade vi in hela lilla familjen och åkte till mormor som hade två andra barnbarn på besök för några timmar. Perfekt!

Det blev ordentligt med bus i några timmar och på eftermiddagen när kusinerna åkt hem drog vi en sväng till stranden. Jag och Bebis satt och njöt i skuggan medan Liten, M och mormor badade, somliga mer än andra. Liten badar tills han är blå om läpparna och skakar okontrollerat, han verkligen älskar vatten! Men helst ska någon bära runt på honom...

Efter badet åkte vi hem och M lagade en jättegod middag. Det blev färsbiffar med fetaost och soltorkade tomater och till det hade vi färskpotatis och en kall sås. Mumsigt! Kul att prova lite nya recept ibland också. Givetvis blev det glass till efterrätt, det måste man ha när det är så varmt som det varit här idag.
Får man lov att hoppas att det blir aningens svalare imorgon? Så klart vill jag att det ska vara varmt och soligt, men 27 28 grader är på tok för mycket när man har en Bebis som bara vill amma hela tiden.

Ikväll har vi bara slappat och kollat på film, riktigt skönt med såna här slappardagar. Önskar att de skulle kunna vara lite längre, men på måndag börjar M jobba igen och vardagen börjar krypa närmare. Plötsligt ska jag vara ensam med båda gullungarna som inte riktigt accepterar att jag måste ägna tid åt dem båda. Det ska bli spännande och skrämmande att se hur det går!
Allmänt | |
Upp