Före frukost-häst!

Träningen igår gick jättebra! Å vilken nytändning jag fick när det gäller ridningen! Jörgen tyckte att Fiona var en trevlig dam, men att jag borde rida med mer energi för att få ihop henne bättre. Slitigt, men mycket roligt!
Fiona har ett jädra steg och mycket aktivitet i ryggen så hon är väldigt svår att sitta ner på i traven. Som tur var noterade Jörgen det snabbt och sa att jag skulle rida lätt emellan övningarna och rörelsena. Han kallade henne även före frukost-häst! Fyndigt!
Det enda negativa var väl att det läckt in en massa vatten i ridhuset så att det var ett riktigt lerhav istället för fint sviktande underlag. Fiona var inte helt nöjd över att bli smutsig om hovarna och protesterade lite grann, men sen gick det över.
Mamma var med som åskådare och supporter, hon tyckte också att det såg bra ut och blev rätt sugen på att rida lite själv. Vi får väl se när jag får upp henne på hästryggen igen.

Idag hade jag ju tänkt mig en lättare runda med Lilleman i vagnen, men det har kommit regnskurar med jämna mellanrum så jag hoppade faktiskt över det. Vi åkte till ICA istället för att inhandla det vi glömde sist. Imorgon kommer nämligen två mammor från mammagruppen med sina söta döttrar för att äta lunch. Jag tänkte bjuda på Köttfärs Bombay som jag skrivit om tidigare.

Steken i lördags blev förresten ok, den skulle varit inne lite kortare i ugnen än va vi körde. Det kommer nog bli perfekt nästa gång!
Kropp & Träning | |
#1 - - Erika:

Försökte kommentera i helgen, men det fungerade inte. Iaf ja jag förstår inte hur folk hinner saker men kanske hinner man med viktigare saker när man är hemma med sina barn (eller katter) som räknas lite högre än nyskurat golv och 1200 infrysta matlådor. Men vad jag känner är att jag inte segar o skjuter på saker utan att jag tar tag i det med en gång och får det gjort.

Upp