Chinos

Ungefär en månad efter förlossningen panikköpte jag ett par korta beige chinos att ha på mig på en middag hos några vänner. Då hade jag fortfarande inte gått ner speciellt mycket i vikt så jag köpte byxorna i storlek 40, fast 38 hade nog suttit bättre, men de var slut... Jag köpte dem på Lindex för ett vrakpris så jag tyckte det var värt att köpa dem trots att jag kanske inte skulle kunna ha dem speciellt länge.

De blev för stora fort, väldigt fort, så jag använde dem bara ett par gånger. Så här om dagen gav jag dem till min mamma som provade dem och de satt så himla bra på henne att jag blev riktigt avundsjuk! Hon blev så klart väldigt nöjd och har redan använt dem fler gånger än jag tror jag.
Därför vill jag ha ett nytt par (i rätt storlek den här gången) att ha såna där dagar när short känns för lite och jeans för mycket. Vet att KappAhl och Gina Tricot har haft modeller som sett snygga ut på skyltdockorna i alla fall så dit ska jag verkligen gå och kika.
Om inte de känns ok så tycker jag att de här från Cheap Monday som jag hittade på Nelly ser skitsnygga ut. Min sambo gav tummen upp när jag visade dem och det är ju alltid ett plus.

Korta chinos från Cheap Monday

Korta chinos från Cheap Monday

Mamma och jag tänkte ta en shoppingrunda med lunch på stan om en vecka eller två så då ska jag kolla efter dem. Annars tänker jag nog beställa dem och prova i lugn å ro här hemma.

Nu ska jag ställa mig och stryka midsommaroutfiten. Det blir skjortklänningen från H&M som jag köpte i Stockholm. Vad jag ska ha nertill har jag ännu inte bestämt, förmodligen blir det jeans och antingen gladiatorsandaler eller ballerinas. Fast enligt väderprognosen kanske gummistövlar skulle passa bättre.

Trevlig midsommar!
Emma Gillar | |
Upp