Besvikelsen gick över

Dagens shopping blev en besvikelse. Blusen på H&M var inte alls som jag tänkte mig och stövlarna från Din Sko var slut i min storlek. Typiskt! Så när jag kryssade in på Lindex för att kolla in jeansen var inspirationen i botten och jag tittade bara lite slött på dem utan att orka ta mig till provrummet. Men de såg ok ut på galgen, men jag får nog fundera lite på dem. Kanske tar jag mig en tur senare i veckan eller nästa vecka när hjärtat börjat jobba igen.

Istället blev det smaksatt kaffe som värdinnegåva eftersom vi hastigt och lustigt blev bjudna på middag hos några vänner, tre stycken pyjamasar till lilleman från H&M, en långärmad randig tröja till M också den från H&M, presentkort från Cervera till Madde & Totte och delikatesshö till marsvinen. Så det var ju inte en helt meningslös tur.
Moloken satte jag mig i bilen och vi åkte hem för att göra oss i ordning inför middagen.

Hemma hos A, A och deras dotter som är 2 månader yngre än lilleman bjöds vi på grillade fiskspett, bulgur och limesås. Supergott! Till kaffet fick vi hemmagjord Dajmglass.
Mätta och belåtna växlade samtalen mellan prat om hus, barn, chilisåser, dränering och vörtbröd. Det var verkligen trevligt, men eftersom lilleman vägrade somna, trots många försök att vagga honom i vagnen och mata honom med både gröt och ersättning, så blev vi inte speciellt långrandiga.
Fast vi blev bjudna tillbaka på söndag när A firar sin födelsedag! Då blir det knytis, man tar med det man vill grilla och han står för potatis och sallad. Jag hoppas vi kan komma för det blir nog himla mysigt.

Middagen innebar tyvärr att jag missade Trinny & Susannah, men den dagen man låter tv:n gå före umgänge med sina vänner har man nog inga vänner kvar. Kanske går även Stilakuten i repris vid tillfälle.

Imorgon blir en lugn dag med lite städning, för till helgen hinner vi inte med nåt sånt. Ska tvätta M:s kostymbyxor och kolla över hans kavaj inför bröllopet samt bestämma mig för vilka skor och smycken jag ska ha på mig. Vill inte göra det i sista stund på lördag och har jag inget som jag tycker passar måste jag ju hinna ordna med det.

Så jag borde krypa till kojs nu så att jag är full av energi inför morgondagens uppgifter.
Allmänt | |
Upp