Nu är jag riktigt sugen!

Efter att ha kollat på sändningarna från EM i Windsor är jag nu ännu mer sugen på att ta upp dressyren igen. Tänk att nån gång få sitta på en sån häst som Edward Gal gör. Moorland´s Totilas måste vara den ultimata dressyrhästen!

Edward Gal och Moorland´s Totilas

Fantastiskt snygg! Hästen alltså...


Fast det är klart, när Edward Gal satt av första gången han provred hingsten för att han tyckte han hade för mycket (!) power så skänker ju det lite hopp. Kanske är det inte bara jag som inte är såförtjust i för heta hästar?

Var ju iväg i torsdags för att provrida ett dressyrsto som jag eventuellt så hjälpa till med, men eftersom det ösregnade och provritten skulle ske utomhus hoppade jag över det. Hälsade på henne lite i stallet istället. Hon verkade trevlig och snäll. Lilleman hälsade också, men eftersom han var med var jag nog snudd på otrevligt ofokuserad på hästen. Jag hoppas att inte ägaren tog illa upp. Hoppas vi kan få till ett nytt provridningstilfälle nu i veckan istället och att vi har bättre tur med vädret då. Hästar och ridning är ju underbart, men inte när detegnar och blåser.

Kropp & Träning | |
Upp